Yanlış yanlışla düzelmez!
Eğitimdeki gerçek
sıkıntı çarpıtılıyor:
Karacabey Şehit Bahadır Tayfur İlköğretim Okulu’nda
ağaçların katledilmediğini ileri süren Belediye’nin açıklamaları şaşkınlık
yarattı.
Ağaçların
yerinden söküldüğünü (!) belirten Belediye Başkanı Ergün Koç’un bu tavrına bir
anlam verilemedi. Çevreye ve yeşile büyük önem vererek eğitimi sürekli
destekleyen Koç’un Şehit Bahadır Tayfur İlköğretim Okulu’ndaki katliamla ilgisi
olmadığı halde savunma yapmaya çalışması yanlış yönlendirildiğini gösteriyor.
Bu konuda
Koç’a yanlış bilgi verenlerin, MELTEM’de çıkan haberleri okumaması ya da
anlamaması nedeniyle gerçeğin çarpıtılmak istendiği görülüyor.
Karacabey’de
uzun vadeli bir eğitim planlaması yapılması gerçeği görmezden gelinerek, beyaza
siyah denilmeye çalışıldığını ileri süren çevreciler, ağaç keserek ya da yer
değiştirilerek sorunun çözülemeyeceğini savundu.
Sürekli betonlaşan okullarda, bahçe sıkıntısının net bir
şekilde gözler önüne serildiğini belirten çevreciler, bu konulardaki spekülatif
açıklamaların eğitimi olumsuz yönde etkileneceğini söyledi.
Kolaycılık çözüm
değil!
Derslik sıkıntısının ağacı katletmekle çözülemeyeceğine
vurgu yapan çevreciler, “Çocukların sosyalleşmesi için yeşil alanlar
yaratılması ön koşuldur. Yasalar ve yönetmelikler bu doğrultudadır.
Karacabey’de sürekli betonlaşan okullarda yeşil alan sıkıntısı gözle görülür
bir gerçektir. Şehit Bahadır Tayfur İlköğretim’deki ağaç kıyımı öğrencilere
yanlış örnek olmaktadır. Kısa vadedeki pansuman yerine, uzun vadeli çözüm
üretilmelidir. Karacabey Lisesi, Şehit Serkan, Taşlık ve TOKİ’deki 3 bin
öğrencili boşluk değerlendirilmelidir. Bunlar, plansızlık ve organizasyonsuzluk
sonucudur.
Daha da
kalıcı çözüm olarak TİGEM’de ‘Eğitim Vadisi’ kurulabilir. “Ortaöğretimlerin
TİGEM’e taşınmasıyla, Karacabey’de boşalacak binalarda ilköğretim okullarına
tam gün ve daha kaliteli eğitim yapma olanağı yaratılabilir. Ağaçları ve yeşili
koruyarak da çözüm yolu bulunabilir. Tigem’de kurulacak ‘Eğitim Vadisi’
kaliteyi yükseltir, eğitimde çığır açar.
Diyelim
ki, yeşil alanı katledilerek Şehit Bahadır’daki günlük sıkıntıyı çözdük. Yarın
ne olacak? İki üç yıl sonra aynı durum yine yaşanacak. Şehit Bahadır’daki
öğrenci velileri aldatılmasın. Kışkırtmayla bir yere varılmaz. Cumhuriyet
İlköğretim’de, Atatürk’te, Hacı Ahmediye’de, M.Özdamar’da, İstiklal’de, Ömer
Matlı’da okuyan öğrenciler bizim çocuklarımız değil mi? Bu okullarda 50-55
öğrenci bir sınıfta üst üste yığılarak eğitim alıyor. Bu çocukları neden
görmezden geliyoruz? Sıkışıklık yalnızca Şehit Bahadır’da değildir” diyerek
konuya bir kez daha dikkat çekti.
