Mutlaka ilaçlama yapın!

Tarım Müdürü Ceylan,
“Domates Mildiyösü”ne karşı üreticileri uyardı:

Karacabey Tarım Müdürlüğü, ilçede 85 bin dönüm alanda ekimi
yapılan domateste önemli zararlara neden olan, “Domates Mildiyösü”ne karşı
mücadelenin önceki gün başladığını duyurdu.

             İlçe Tarım Müdürü Erdoğan Ceylan, teknik
elemanlarca yapılan kontroller neticesinde zararlının saptandığını kaydetti.

            Ceylan,
mantari bir hastalık olan mildiyönün havaların ısınması ve nem seviyesinin
yükselmesi ile kendini göstermeye başladığına dikkat çekti. Yapraklar üzerinde önce
küçük, soluk yeşil ya da sarımsı lekelerin belirlendiğini belirten Erdoğan
Ceylan, “Hastalık ilerledikçe renkleri kahverengi veya siyah olur. Uygun
havalarda hastalık yaprak saplarına, bitkinin dal ve saplarına doğru ilerler.
İleri safhalarda lekeler yırtılır, kurur ve bazen çürürler. Hastalık meyvelere
de geçebilir.

            Hastalıklı
meyvelerde esmer lekeler domates kızardığı zaman yeşil çerçeve ile normal
kırmızı kısımdan ayırt edilir. Hastalık hem ürün miktarını hem de ürün
kalitesini olumsuz etkiler. Bu nedenle üreticilerimizin reçete ile satın
alacakları ilaçlar ile ilaçlama yapmaları gerekmektedir” diyerek uyarılarda
bulundu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.