İnşaat sektöründe sıkıntı büyük!

İnşaat sektörü 2009 yılında yüzde 20 dolayında küçülürken,
Bursa Beton Genel Müdürü Mahmut Ağcabay, sektörün Bursa ayağına ilişkin çarpıcı
bilgiler verdi.

Sektörde para telaşı

“Sektörde işler iyi” diyebilmek için Türkiye gibi bir
ülkede konut, sınai yapı ve altyapı inşaatlarının eşit oranda devam etmesi
gerektiğini, oysa sınai yapı ve altyapıda işlerin neredeyse durduğunu söyledi.
Konutta da müteahhitlerin yarım inşaatları bir an önce tamamlayıp paraya
çevirme telaşında olduklarını anlattı.

Alacağı olmayan yok

Konut sektöründe Bursa’da yatırım yapan iki büyük firmadan
birisinin tamamen durduğunu, birinin de yavaşladığını anlatan Ağcabay, halen
altyapı inşaatı olarak sadece Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan Bursaray
C Etabı’nın devam ettiğini bildirdi. Ağcabay ayrıca, devletten alacağı olmayan
müteahhit bulunmadığını öne sürdü.

            Ağcabay, “Ülkemizde çimento üretim
kapasitesi 80 milyon ton dolayında. İçerdeki tüketim 39 milyon ton. 15 milyon
ton da ihracat var. Yüksek kapasite üreticileri çok rahatsız ediyor. Bu
kapasite hiçbir şekilde rasyonel iç talep büyümesi ve ihracat beklentisi ile
açıklanamaz. İnşaat sektöründe 2008’de yüzde 8, 2009’da da yüzde 20 dolayındaki
küçülme oranı söz konusudur. Böyle bir ortamda yeni çimento fabrikası kurmaya
çalışanlar aklını peynir ekmekle yemiş olmalı” diye konuştu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.