İlk leylek yuvaya geldi

Uluabat Gölü’ndeki
proje hız kazandı:

Karacabey Uluabat Gölü Yönetim Planı kapsamında yürütülen,
“Leylek Dostu Köyler Projesi” tüm hızıyla sürüyor.

            Projede
Uluabat Gölü kıyısında yer alan çeşitli yerleşimlerde oluşturulan leylek
yuvalarının işe yaradığı gözlendi. Dün itibariyle saat 10:30’da 2010 yılının
ilk leyleği Mustafakemalpaşa’ya bağlı Karaoğlan Köyü’ndeki yuvaya geldi.

            2010
yılının ilk leylekleri, Uluabat Gölü’ne konuk olmak üzere Karaoğlan Köyü’nde
proje kapsamında yapılan yuvaya yerleşti. Uluabat Gölü Yönetim Planı Yürütme
Kurulu Üyeleri Franziska Arıcı ile Mehmet Kartal, bu sayede leyleklerin doğal
ortamlarında çoğalmaya başlayacaklarını söyledi.

            Öte yandan
bu yıl 21-22-23 Mayıs 2010 tarihlerinde Eskikaraağaç Köyü’nde yapılacak,
“Leylek Şenliği”nin hazırlıklarına da başlanıldı. Şenlik tarihine kadar hem
doğal hem de proje kapsamındaki yuvalara tüm leylekler gelmiş olacak. Bu
şekilde leylekler, Uluabat Gölü’nün doğal ortamında hayat bulacak.

            Türkiye’nin
önemli bir kuş göç yolu üzerinde yer aldığı, mevsimsel döngülere bağlı olarak
leyleklerin Kuzey Batı Avrupa’dan ve Güney Afrika’dan Uluabat Gölü’ne
geldikleri belirtildi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.