İktidar + Belediye = 0

Mustafakemalpaşa Milliyetçi Hareket Partisi Başkanı Levent
Burmalı, Belediye Başkanı Sadi Kurtulan’ı eleştirerek: “1 yıl geçti, zaman
su gibi aktı. Ancak, ilçemizde hiçbir değişiklik yok” dedi.

            Seçimden
önce verilen; ‘İktidar + belediye = hizmet’ sözünü anımsatan Burmalı, “Ancak,
bakıyoruz ki bu denklemde bir yanlışlık var. Denklemin doğrusu; ‘iktidar +
belediye = 0’dır’”diye konuştu.

            Burmalı,
belediyenin 13 ayını boşa geçirdiğini söyleyerek, seçimlerde verilen vaatlerin
hiçbirinin gerçekleşmediğine işaret etti. İlk 1 yıl içinde belediyeye karşı
eleştiride bulunmadıklarını kaydeden Burmalı, bunun da nedeninin merhum Genel
Başkanları Alparslan Türkeş’in, ‘Yeni seçilen kişileri en az 6 ay eleştirmeyin.
Çünkü onlar ancak yerlerine alışırlar ve çevreyi yeni tanımaya başlarlar’ sözü
olduğunu belirtti.

            Burmalı,
ilk yaptığı eleştiride Mustafakemalpaşa’nın geleceği açısından 106 milyar (eski
para ile) vererek stratejik bir plan yaptırdığını ancak buna bugüne kadar
hiçbir şekilde uyulmadığını söyledi. Levent Burmalı, Mustafakemalpaşa
Belediyesi’ne stratejik planı yapan şirketin Bursa ilinde daha büyük
belediyelere, daha ucuz fiyatlara aynı planı yaptığını da vurguladı.

            Sadi
Kurtulan’ın her fırsatta, ‘Belediyemizde para kalmamış’ sözünü hatırlatan
Burmalı: “Mademki paranız yoktu, bu planı kendi personel ve meclis
üyeleriniz ile yapsaydınız” dedi.

            Yapılan
stratejik planda önceliklerin belirlendiğini ancak plana uyulmayarak herkesin
kendi kafasına göre hareket ettiğini söyleyen Levent Burmalı, “Sayın
Başkan ve belediye yönetimi, yapılan plana uymayacaktınız da o zaman niye
yaptırdınız? Oysaki hazırlattığınız seçim broşürlerinde, planlı ve etkin
çalışmadan bahsediyordunuz. Şimdi ne oldu da planlı ve etkin çalışmadan
vazgeçtiniz?” diye sorguladı.

            Belediyenin
şeffaf olmadığını belirten Burmalı, sözlerine şöyle devam etti: “Şeffaf,
katılımcı ve işbirliği ile belediyeyi yöneteceğini söyleyen belediye başkanı,
maalesef yapılan tasarıları, ihaleleri, etkinlikleri ve benzeri işleri hiçbir
zaman halkla paylaşmamıştır. Halkı bir kenara koyun; yapılacak işleri meclis
üyelerine bile son 1 saat içinde haber vermiştir. Şeffaflık ve işbirliği ile
hareket bu demek değildir. Ancak AKP’nin şeffaflık anlayışı bu ise, bunu bizler
bilemeyiz.”

            Sadi
Kurtulan’ın otobüs duraklarındaki reklam panolarına yapıştırdığı ‘Yaşlılarımıza
sahip çıkalım’ yazan fotoğrafları da eleştiren Burmalı, MHP olarak 6 ay önce
belediyeye önerge verdiklerini, yaşlı ve özürlüler için otobüs düzenlenmesi
gerektiğini ancak Sadi Kurtulan’ın bu önergeyi reddettiğini ifade etti.

            Burmalı,
“Katılımcılık dediniz. Biz de Mustafakemalpaşamıza katkımız olsun diye
size önerge verdik ama nedense bu önergemizi reddettiniz. Bu konuda katılımcı
olmamızı istemediniz. Ancak bizler, belediyemizdeki MHP grubu olarak sizlerin
bu millete hizmetinizi kolaylaştırmak adına 1 yıldır bütçeniz dahil aldığınız
kararların yüzde 97’sini ‘evet’ oyu vererek sizlere katılımcı bir ruha sahip
olduğumuzu gösterdik. İşte katılımcılık budur!” dedi.

            AKP
belediyelerinin cila politikası uyguladığını belirten MHP İlçe Başkanı Levent
Burmalı, AKP’li belediyelerin görünen yerleri düzeltip, süsleyip millete
sunduklarını ancak arkası bozuk olan, görünmeyen yerleri önemsemediklerini
söyledi.

            Burmalı,
“Süsledikleri sokakların, kaldırımların parasını vatandaştan alıyorlar.
Ancak bu alınan paraların neye göre alındığını ve nasıl hesaplanıp alındığını
bir türlü açıklamıyorlar. Belediyenin halktan alınan ve alınacak olan yol ve
kaldırım paralarını bir kez daha gözden geçirmesi gerekiyor. Belediyenin
halkımızın yararına bir düzenleme yapması gerekmektedir” dedi.

            AKP’li
Belediye Başkanı Sadi Kurtulan’ın, seçim vaatlerinde 4 ay içinde köprüyü ve
dere boyunu yapacağını hatırlatan Burmalı, aradan 13 ay geçmesine rağmen ne
köprünün ne de dere boyunun hala bir işlem görmediğini, bununla beraber
Tümbüldek ve Terminal ile ilgili de hiçbir çalışmanın yapılmadığını söyledi.

            “4 ay
içinde vaad ettikleri köprü ve dere boyunun yapımı “hayal köprüsü”
olmuştur. Oysa ki Mustafakemalpaşa halkı size hükümet + belediye = hizmet,
olsun diye yetki verdi. Ama siz diyorsanız ki adamakla mal tükenmez, o zaman
biz de takdiri halkımıza bırakıyoruz” diyen Levent Burmalı: “Başkan
Kurtulan ile beraber belediye AKP’li meclis üyelerinin elindedir ve önlerinde
hizmet için hiçbir engel yoktur. Öyleyse, 13 ay geçmesine rağmen neden hala
Mustafakemalpaşa’ya icraat yapmıyorlar?” dedi.

            MHP
olarak, DP grubu ile birlikte ortak bir önerge verdiklerini, ancak belediye
başkanının bu önergeyi de reddettiğini belirten Burmalı, TOKİ’ye karşı olmadıklarını
ancak TOKİ’den iyi hizmet alınması gerektiğini savunduklarını belirtti. TOKİ
konutlarının öncelikle Dere Mahalledeki vatandaşlara yapılması gerektiğini
söyleyen Burmalı, öncelikli olarak yapılacak konutların envanterlerinin
çıkarılmasının ve gelecek 50 yılda doğacak konut ihtiyacının da hesaplanarak
çok sayıda konut değil de ihtiyaç sayısı kadar konutun yapılması gerektiğini
vurguladı.

            Yeni Dere
Mahallesine yapılacak olan TOKİ konutlarının öncelikle oradaki vatandaşlara
verilmesinin sözünü Kurtulan’dan isteyen Burmalı, belediyenin bu garantiyi
vermemesi durumunda MHP olarak mecliste verilen yetkiyi yargıya götüreceklerini
de belirtti.

            Lalaşahin
Mahallesinde yapılması düşünülen konutlarla ilgili de: “Bu araziyi
kullanmayı neden bu kadar çok istiyorsunuz? Elinizde çok arazi varmış gibi bu
yeri TOKİ’ye devredeceksiniz de ne olacak? MHP olarak, teklifimiz şudur:
Lalaşahin, Züferbey, Orta Mahalle eksenlerinde kentsel dönüşüme gitmeniz
gerekmektedir. TOKİ ile bunu görüşünüz. Zaten millete mal olmuş bu arazi de
belediyenin elinde kalmış olur!” dedi.

            Başkanın
meclisten Nisan ay’ı sonuna kadar almış olduğu yetkiyi meclise iade etmesini de
isteyen Levent Burmalı, başkanın, aldığı yetkiyi meclise iade etmediği takdirde
konuyu yargıya taşıyacaklarını da duyurdu.

            Burmalı
son olarak, süt üreticisiyle ilgili düşüncelerini de şöyle aktardı: “Süt
üreticisinin düştüğü durumun düzeltilmesi için çaba gösterenlere teşekkür
ediyorum. Ancak bu mesele meclis bahçesinde süt ürünü, belediye önünde de süt
dağıtmakla çözülmez. Binlerce ailenin geçim kaynağı olan süt konusu, en üst
makamlara taşınarak köklü bir çözüme kavuşturulmalıdır. AKP’nin hayvancılıkta
izlemiş olduğu yanlış politikalarla süt üreticisine büyük darbe vurmuştur”
dedi. “Son söz olarak Sadi Kurtulan’a ve AKP grubuna bir sözümüz var”
diyen Levent Burmalı: “Aynası iştir kişinin, lafa bakılmaz” sözüyle
gönderme yaptı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.