Eğitim Sen sezonu kapadı
Karacabey Eğitim Sen Temsilciliği, 2009-2010 sezonunu,
Susurluk Çaylak’ta yaptığı neşeli bir piknikle kapadı. Yoğun katılımın
gerçekleştiği piknikte birlik ve beraberliğin en güzel hali sergilendi.
Katılımcılar piknikte doyasıya eğlendi.
Eğitim Sen
Karacabey Temsilcisi Salih Tunç, piknikte yaptığı konuşmasında, “Haklarımızın
gasp edildiği, çıkarılan yasalarla mevcut kazanımlarımızın dahi elimizden
alınmaya çalışıldığı şu günlerde birlikteliğimizi daha çok arttırmalıyız.
Dayanışma ruhunu güçlendirmeliyiz.
Bu
günlerde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda yapılması düşünülen değişiklerle
özlük haklarında sözde bir iki iyileştirme yapılıyor gibi gösterilirken, memura
kamuda esnek ve güvencesiz çalışmayı dayatıyorlar. Mevcut yasadaki
eksikliklerin düzeltilmesi yerine kamu görevlileri arasında çalışma barışını
bozacak ve tamamen idarecinin inisiyatifi ile yandaş ve yalaka memur yaratmayı
hedefleyen başarı ve ödül sistemi getirilmeye çalışılıyor.
Daha önce
uyarı ve kınama cezası öngören fiillerin çoğu, maaştan kesme, kademe ilerlemesinin durdurulması gibi daha
ağır cezalara tabi oluyor. Yeni pek çok disiplin suçu yaratılarak özellikle
kademe ilerlemesinin durdurulması cezasına ilişkin eylemlerin sayısı
arttırılıyor ve iki kez kademe ilerlemesinin durdurulması cezası alan memurun
görevine son verilmesi düzenlemesi getirilerek son derece basit eylemler
yüzünden, memurun görevden atılmasının yolu açılıyor.
Bu
tasarıyla, memurların grev ve toplu sözleşme hakkını tamamen ortadan
kaldırarak, sendikalarımızı bir dernek haline getirmeyi, emekçileri eylemden,
hak aramak ve taleplerini dile getirmekten yıldırmayı hedefliyorlar. Ama
başaramayacaklar. Bizler köle değil kamu emekçileriyiz. Demokratik hak
mücadelemizi dün olduğu gibi yarın da sürdürmeye devam edeceğiz.
Bizim bu
yasaları kabul etmemiz mümkün değildir. Dikkat edilirse bu yasaların çıkarılma
tarihleri çok manidardır. Sendikaların bu yasalara karşı yapmayı hedeflediği
eylem ve etkinliklere katılımı azaltmak için memurların yaz tatiline denk
getirilmiştir. Buna rağmen bu yasalara karşı gücümüzün yettiği kadar mücadeleye
devam edeceğiz. Yaşasın örgütlü mücadelemiz, yaşasın KESK ! ” dedi.
Katılımcıların
doyası eğlendiği piknikte, Eğitim Sen Karacabey müzik topluluğunun
seslendirdiği türkülerle halaylar çekilerek bir yılın stres ve yorgunluğu
atılmaya çalıştı.
