Çevre bilinci arttırmalıyız!
Karacabey Belediyesi Çevre Mühendisi Beyhan Akınsal, “5
Haziran Dünya Çevre Günü” ile ilgili bir açıklama yaptı. Akınsal, 1972 yılında
İsveç’in Stockholm kentinde yapılan Birleşmiş Milletler Çevre Konferansında
alınan karara göre 5 Haziran’ın “Çevre Günü” olarak kutlanmaya başlandığını
kaydetti.
Çevre
bilincinin oluşmasında okul ve ailenin önemini dile getiren Akınsal, “Çevre
kirliliğini önlemenin en etkin yolu birey olarak bilinçlenmemizden geçmektedir.
Suyumuzu tasarruflu kullanarak, ısınma amaçlı kaliteli yakıt kullanarak,
evlerde çıkardığımız çöpü azaltarak, tekrar kullanılabilir atıkları
değerlendirerek, geri dönüşüme katkı sağlayarak çevre kirliliğinin önlenmesine
bireyler olarak da katkıda bulunmalıyız” dedi.
Beyhan
Akınsal açıklamasında şu görüşlere yer verdi; “Çevrenin 3 temel unsuru olan su,
toprak ve hava canlılar için çok önemli ama ne yazık ki insanoğlu çeşitli
müdahalelerle çevreyi bilinçsizce kirletmeye ve onu yok etmeye devam ediyor.
Kolayca ve bilinçsizce meydana gelen çevre kirliliğinin yok edilmesi kolay
değil ve çok ciddi yatırımlar yapılması gerekiyor. Sanayileşme, kentlerdeki
hızlı nüfus artışı, çarpık kentleşme çevre sorunlarının artmasının önemli bir
nedeni. Çevre kirliliği bütün ülkelerin ortak sorunu haline geldiği günümüzde
ekolojik denge de ciddi anlamda kan kaybetmeyi sürdürüyor. Temiz bir çevrede
sağlıklı bireyler olarak yaşamak umuduyla tüm halkımızın Çevre Gününü gönülden
kutluyorum.”
