Çevre Bakanı samimi değil!
MHP, DSİ 12. Şube’de
yaşanan gelişmelerin kafaları karıştırdığını belirtti:
Karacabey Milliyetçi Hareket Partisi Başkanı Ayhan Tayfur,
Mustafakemalpaşa Güllüce sulama inşaatının kontrolörlüğünün Karacabey DSİ 12.
Şubeden alınarak, Bursa 11. Şubeye verilmesinin kafalarda soru işaretleri
bırakmaya devam ettiğini söyledi.
MHP Bursa
Milletvekili İsmet Büyükataman’ın konuyu soru önergesiyle meclise taşıdığını
ifade eden Tayfur, ancak Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu’nun verdiği yanıtın
tatmin edici olmadığını dile getirdi.
DSİ 12.
Şubeye sahip çıkılması gerektiğini belirten MHP İlçe Başkanı Ayhan Tayfur
şunları söyledi; “DSİ 12. Şube’de, rahmetli Sait Erbek’ in vefatından sonra
yaşanan gelişmeleri yerel basınımız aracılığıyla kamuoyuyla paylaşmıştık.
Mustafakemalpaşa Güllüce sulama inşaatının kontrolörlüğünün Karacabey DSİ 12.
Şubeden alınarak, Bursa 11. Şubeye verilmesi kafamızda soru işaretleri
oluşturmuştu.
Konuyu MHP Bursa Milletvekilimiz
İsmet Büyükataman vasıtasıyla TBMM’ne taşıdık. Sayın milletvekilimiz, Çevre ve
Orman Bakanı Veysel Eroğlu’nun cevaplaması istemiyle 7/16422 esas numaralı
yazılı soru önergesi vermiştir. Sayın Bakan, 24.11.2010 tarihinde yazılı yanıt
vermiştir. Ancak cevaplar kesinlikle tatmin edici değildir. Güllüce Sulama
inşaatının kontrolörlüğünün 30 kilometre mesafedeki Karacabey 12. Şubeden
alınıp, gidiş-geliş 130
kilometre olan 11. Şubeye verilmesinin nedeni 12. Şubede
inşaat mühendisi olmaması gösterilmektedir.
Rahmetli Sait Erbek’in yerine
inşaat mühendisi diplomalı atama yapılmamış, geçici görevlendirme ile aynı
kurumda çalışan Ziraat Mühendisi Z.Gülşen Yeşilay atanmıştı. Bakanlığın inşaat
mühendisi ataması yapmayıp yetki devri yapması, 12. Şubeyi pasifize edip
başmühendislik seviyesine indireceği fikrini güçlendirmektedir.
Milletvekilimizin ‘Böyle uygulama
örneği var mıdır?’ sorusuna, Sayın Bakan Emet-Orhaneli Projesi- Çınarcık Barajı
kontrollük hizmetlerinin 16. Şube Müdürlüğüne devredildiğini söylemektedir.
Oysa 16. Şubenin 7 yıl önce kapatıldığını, faaliyetinin söz konusu olmadığını
bilmekteyiz. Sayın Bakan 16. Şubenin kapatıldığını bile bilmemektedir.
Ayrıca bu uygulamayla kontrol
hizmetlerinin 11. Şubeye devredilmesi de gidiş-geliş mesafesi göz önüne
alındığında devlete ciddi bir mali külfet getirmektedir. Kısacası Sayın Bakanın
açıklamalarını samimi bulmuyoruz. Korkarız ki Karacabey ve Mustafakemalpaşa
ovalarının can damarı olan DSİ 12. Şube Müdürlüğü de ilçemizden gidecektir.
Birçok konuda Mustafakemalpaşa’nın
nahiyesi gibi olan ilçemiz bunlara layık değildir. Karacabey’e bir şey
kazandıramadığımız gibi elimizdekilere de sahip çıkmayı beceremiyoruz. Burada
mevcut iktidarın yerel temsilcilerine önemli görev düşmektedir. Elimizdeki
değerlere sahip çıkalım ve lütfen yeni yapılacak hastanenin, tam teşekküllü
olması için elimizden gelen gayreti gösterelim. Karacabeyliler, gelecekte ya
sizi minnetle anacak, ya da ardınızdan beddua edecektir.”
