Surguç, ciddiye almıyor
Karacabey’de
gündemi belirleyen konuların başında kuşkusuz AKP içindeki “Kavga” siyaset geliyor. Sürekli
fokurdayan politika kazanı; ‘İktidar-İktidar içi muhalefet-Muhalefet’ üçgeninde
devam ederken, eleştirilerin odağındaki isim olan AKP İlçe Başkanı Adem
Surguç’tan kısa ancak anlamlı bir açıklama geldi.
Surguç,
kendisi ve partisiyle ilgili yapılan eleştirileri ciddiye almadığını
belirterek, “Hizmetler bir bir sıralanmaya başlayınca herkes görecek. Beni ve
partimi haksız yere eleştirenlere en güzel yanıtı o zaman vermiş olacağız”
dedi.
Belediye
ihalelerine girerek işyerine rant sağladığı ve köy muhtarlarına alışverişlerini
Kerem Yapı’dan yapmaları konusunda baskı uyguladığı yönünde çıkan eleştirilere
de açıklık getiren Surguç, bunların doğru olmadığına dikkat çekti.
Surguç,
“Ben Belediye’ye yalnızca iki iş yaptım. Bunu daha önce açık yüreklilikle
söylemiştim. Ancak hakkımda çıkan diğer söylentiler yanlıştır. Kimse bunu
kanıtlayamaz. Çünkü hiçbir zaman rant peşinde olmadım. Muhtarlara baskı
yaptığım konusuna ise yalnızca gülüyorum. Baskı yaptığımı ileri süren
muhtarlar, neden Kaymakamlığa şikâyette bulunmadılar?” diye konuştu.
Fırtına öncesi sessizlik mi?
Son Belediye Meclis Toplantısı’nın oldukça sakin ve genelde
uyum içinde geçmesi dikkatlerden kaçmadı. Hava sıcaklığının da her geçen gün
artmasından mıdır bilinmez ancak, önceki akşam mecliste kimsenin tartışmaya
hali yok gibiydi.
‘İktidar-İktidar
içi muhalefet-Muhalefet’ üçgeninde devamlı kaynayan siyaset, bu kez yerini
sessizliğe bırakmış gibiydi. Fırtına öncesi sessizlik olarak düşünülen bu
durgunluğun ne zamana kadar süreceği merakla bekleniyor.
Milyonlar çöpe gitti!
Karacabey’de
görkemli bir şekilde gövde gösterileriyle açılan Mısır Kurutma Tesisi kaderine
terk edildi. Yapılırken bu önemli hizmeti sahiplenenler, şimdi topu
birbirlerine atmaya başladı.
AKP Bursa
Milletvekili Ali Koyuncu, Mısır Kurutma Tesisi’ni hizmete açtıklarını ancak tarımsal
oda ve birliklerin sahip çıkmadığını belirtmişti. Tarımsal oda ve birlik
yetkilileri ise, Mısır Kurutma Tesisi’nin tam randımanlı hizmete girmediğine
işaret ederek, “Tesis tam anlamıyla hazır değil. Daha birçok eksiği var. Bize
anahtar teslim olarak vereceklerini söylemişlerdi. Ancak Mısır Kurutma’yı etkin
çalıştırabilmemiz için eksiklerin giderilmesi gerekir” dedi.
Yapımı
için şu ana kadar 1,5 milyon TL harcandığı belirtilen tesisin içler acısı hali
yürekleri dağlıyor. Yıllardır bekletilen bu önemli tesis, çürümeye yüz tutmuş,
1,5 milyon da toprağa gömülmüş durumda. Konuyla ilgili kimse net bir açıklama
yapmazken, çöpe atılan milyonlarla nasıl bir hizmet anlayışı sergilendiği
sorgulanmaya başlandı.
Yüzde 70’ten geri dönüş
Karacabey
Belediyesi’nin, iki yıl öncesine değin yüzde 50 olan sanayi alanlarındaki imar
durumunu yüzde 70’e çıkarmasıyla başlayan “Rant” söylentileri üzerine
hareketlenen Meclis üyelerinden bazıları yoğun bir araştırma içine girdi.
Konu ile
ilgili yapılan araştırmalar sonunda sanayi alanlarındaki imar durumunun yüzde
50’den yüzde 70’e çıkarılamayacağı şeklinde bilgi toplayan meclis üyelerinin
yasal olmayan uygulamalara göz yumulmayacağı ve izin verilmeyeceği
doğrultusunda görüş birliği oluşturdukları öğrenildi.
Sanayi
Sitesi’nde bu konuda sürdürülen uygulamaların yasal olmadığı ve bunların da
iptal edilerek buralardaki imar durumunun yeniden yüzde 50’ye düşürülebileceği
gündeme oturdu.
İnegöl’de 8 bin, Karacabey’de 675 bin
Karacabey
Belediyesi’nin sivrisinekle mücadele edebilmek için harcadığı rakamın
yüksekliği, Meclis Araştırma Komisyonu tarafından açıklandığında gözlerimiz
faltaşı gibi açılmış, dudaklarımız uçuklamıştı.
İnegöl
Belediye yetkililerinin bu konuda yaptığı bir açıklamaya bakalım
ve değerlendirmeyi halka bırakalım.
Sivrisinek
ilaçlamasıyla ilgili açıklama 20 Mayıs 2010 Perşembe günü yapıldı.
Belediye
Meclis üyelerimizden bazı arkadaşlarımızın mezarlıkların onarımıyla ilgili
inceleme yapmak üzere gittikleri İnegöl’de sohbet ederken konu sivrisinek
mücadelesine gelince, ortaya çıkan rakamlar, buz gibi bir hava estirmiş.
Bir süre
suskun kalındıktan sonra Karacabey Belediye Meclis Üyesi, İnegöl Belediye Meclis üyesine bir
daha sormuş.
“Sizin
Belediye sivrisinekle mücadeleye ne kadar harcama yapıyor?”
İnegöl
Belediye Meclis Üyesi, “Yılda 8 bin”.
Yanlış
okumadınız. İnegöl Belediyesi sivrisinekle mücadeleye bir yılda 8 bin lira harcama yapıyor.
Bizim
Belediye ise, iki yıl için 1 milyon 350bin ödenek ayırıyor.
İster
istemez gülüşmeler olurken, İnegöl Belediye Meclis üyesi patlatıyor bombayı:
“Sizde
sivrisinek çok fazla galiba” diyor.
Bu da tabi
ki, aradaki uçurumu göstermeye yetiyor.
Sivrisinekle
mücadeleye İnegöl’de bir yılda 8 bin harcanırken, Karacabey’de bir yılda 675 bin ayrılması elbette ki herkesi şaşırtıyor.
Adem Surguç ciddiye almasa da AKP’nin
göz yumduğu rant politikası ortada.
Dudaklar
nasıl uçuklamasın?
