Köylere hizmeti sürdüreceğiz!
Karacabey Köylere Hizmet Götürme Birliği, “11. Olağan Genel
Kurul Toplantısı”nı dün gerçekleştirdi. Ticaret Borsası’nda yapılan toplantıya
Kaymakam Dursun Balaban başkanlık ederken, İl Genel Meclisi üyeleri ile 64 köy
muhtarından 41’i de hazır bulundu.
Gündemde
yer alan iki önemli madde 2009 Kasım ve 2010 Nisan ayı faaliyet raporları ile
2009 yılı kesin hesap cetvelleri okunarak oy birliğiyle kabul edildi. Program
akışı içerisinde gündemde yer alan dilek ve temenniler bölümünde ise köy
muhtarları sıkıntılarını Kaymakam Dursun Balaban’a iletti.
Sıkıntılar dile
getirildi
Özellikle parke taş, Grayder ve ekipman sıkıntılarını dile
getiren muhtarlar, hizmetlerin daha aktif yapılması gerektiğini kaydetti.
Mustafakemalpaşa’nın Karacabey’e göre daha ileride olduğuna değinen Muhtarlar
Derneği Başkanı Kemalettin Vural, “Neden sürekli dışarıya bağımlı haldeyiz.
Neden ihtiyaçlarımızı kendimiz karşılayamıyoruz?” şeklinde sorguladı.
CHP’li İl
Genel Meclisi Üyesi Hüseyin Süzen, Köylere Hizmet Götürme Birliği’nin zor
koşullarda yaptığı hizmetlerin önemli olduğunu belirterek, Kaymakam Balaban’a
teşekkür etti. Süzen ayrıca,
Karacabey’in İl Genel Meclisi’nde zayıf kaldığını ve bu konuda daha etkin
olması gerektiğine dikkat çekti.
Süzen’in
ardından söz alan AKP’li İl Genel Meclisi Üyesi İsmail Türk ise, Karacabey’in
Bursa’da etkili olduğunu savundu. Hizmetler konusunda Mustafakemalpaşa ile eşit
olduklarını belirten Türk, bu konuda herhangi bir sıkıntı olmadığını sözlerine
ekledi.
Muhtarların
isteklerini dikkatte alan Kaymakam Balaban, Köylere Hizmet Götürme Birliği’nin
mali açıdan çok güçlü olmadığını söyledi. Birliğin maddi yönden sürekli bir
geliri olması gerektiğini anlatan Balaban, programlı çalışmalarda hizmetlerin
aksamadığını belirtti. Bazı köylerde parke taş konusunda sıkıntıların olduğunu
belirten Balaban, 2010 yılında bu sorunların çözüme kavuşacağını dile getirdi.
Kaymakam Balaban ayrıca, bu yıl bozuk olan köy yollarının onarımı için de
çalışmaların başlayacağını sözlerine ekledi.
Kaymakam’dan
muhtarlara uyarılar!
Köylere Hizmet Götürme Birliği’nin Olağan Genel Kurulu’nun
ardından muhtarlarla kısa süreli bir toplantı gerçekleştiren Kaymakam Dursun
Balaban, sürekli diyalogun önemine değindi.
Köylerdeki
asayiş ve emniyet konularında muhtarların geç kalmadan haber vermelerini
isteyen Balaban, “Birlikte hareket etmek zorundayız. Ancak bu şekilde etkili ve
verimli olabiliriz. Projelerinizi geciktirmeyin. Bazı köy girişlerine atılan
moloz ve pislikler kötü bir görüntüye neden oluyor. İçme suyu konusunda
klorlama çalışmalarını aksatmayın. Su bol diye bol keseden kullanmasına izin
vermeyin, ücretlendirilmesini sağlayın. Sizlere ulaşmamız için gerekli olan cep
telefonlarınızı sürekli açık tutun. Her türlü olumsuz olay karşısında
soğukkanlı olun. Kavgadan uzak durun. Sizler önder olmalısınız. Çözüm
arayansınız. Bunu asla unutmayın” diyerek sözlerini noktaladı.
