Yumruk olayında iki farklı savunma
Karacabey Belediye Başkanı Ergün Koç’a Bursaspor’un
şampiyonluk kutlamaları sırasında yumruk atılması olayı ilginç tartışmaları da
beraberinde getirdi.
Koç, olayı
‘provokasyon’ olarak nitelendirirken, yumruklu saldırı iddialarında ismi geçen
Mensur Yiğit ise, Belediye Başkanıyla konuşmak istediklerini ancak FB formasını
görünce arbede yaşandığını söyledi.
Belediye
Başkanı Ergün Koç, önceki gece Bursaspor’un 2-1 kazandığı Beşiktaş
karşılaşmasını bir restoranda izledikten sonra Fenerbahçe Stadı’ndan da
beraberlik haberinin gelmesiyle, taraftarlarla birlikte Cumhuriyet
Meydanı’ndaki kutlamalara katıldı. Bu sırada, Fenerbahçe taraftarı olduğu iddia
edilen Ş.Y.’nin yanına geldiği ve Başkan Koç’a yumruk attığı iddiaları gündeme
bomba gibi düştü. Başkanın şikayeti üzerine Ş.Y. poliste verdiği ifadeden sonra
serbest bırakıldı.
İddiaya
göre, restoranda maçı izlerken Başkan Koç’la Ş.Y. arasında tartışma çıktığı ve
Koç’un, Ş.Y.’den üzerindeki Fenerbahçe formasını çıkarmasını istediği öne
sürüldü.
Başkan
Koç, bu iddiaları yalanlarken, olayın bir provokasyon olduğunu ve saldırganı
tanımadığını söyledi. Koç, “Ben maçı restorandan izledikten sonra
kutlamalar için Cumhuriyet Meydanı’na gittim. Bu sırada tanımadığım bir kişi
yanıma yaklaşarak yumruk attı. Polise şikayette bulununca gözaltına alındı.
Araştırma devam ediyor. Ben bunun provokasyon olduğuna inanıyorum. Fenerbahçe
formasıyla ilgili iddialar tamamen asılsızdır” dedi.
“Konuşmak istedik, FB formasını görünce olay çıktı”
Bursaspor’un şampiyonluğu sonrasında yaşanan Belediye
Başkanı Ergün Koç’a yumruklu saldırı iddialarına, olayın içinde bulunan
M.Y.’den yanıt geldi.
Koç’un,
M.Y.’nin kardeşi Ş.Y.’e bir restoranda ‘Seni aldırırım’ demesi üzerine, bu sözü
neden söylediğini sormak üzere konuşmak için yanına gittiklerini ancak Başkan
Koç’un, üzerinde Fenerbahçe forması olan kardeşi Ş.Y.’i görünce arbede
yaşandığını ileri sürdü.
Olayın bu
boyutlara gelmesini istemediklerini, amaçlarının yalnızca Koç’la konuşmak
olduğunu ifade eden M.Y., “Kardeşim, Fenerbahçe-Trabzon maçını izlemek için bir
restorana gitmiş. Gittiği restoranda Başkan Koç’ta bulunuyormuş. Maçın 75.
dakikalarında Şaban, bir arkadaşına seslenerek kendisine sigara vermesini
istemiş. Bunun üzerine de Belediye Başkanı Ergün Koç, kardeşime herkesin içinde
‘Terbiyesizlik yapma, yoksa seni aldırırım’ diyerek bağırmış. Maçın sona
ermesinin ardından kardeşimin kavga ettiğini duyarak yanına gittiğimde bana
olanları anlattı. Bunun üzerine kardeşimi yanıma alarak Başkan Koç’un
kutlamalar için belediyede olabileceğini düşünerek yanına gittik.
Belediyenin
önünde olduğunu görünce Başkanın yanına giderek konuşmak istedik. Kardeşime
neden bu şekilde davrandığını sormak isterken Başkan, üzerinde FB forması
bulunan kardeşimi görünce birden tavrını değiştirerek bağırıp çağırmaya başladı.
Ardından biranda yanında bulunan kalabalık beni ve kardeşimi tutarak
tartaklamaya başladı. Yaşanan arbedede bize vurdular. Kendimizi savunmaya
çalıştık. Bu sırada vurup vurmadığımı bilmiyorum. Ancak, Koç’un yanına konuşmak
için gitmiştik. Asla kavga gibi bir niyetimiz yoktu. Yaşananlardan dolayı
üzgünüz. O gece yaşananlar bundan ibarettir” diye konuştu.
